Prijs € 250,-
In de visie van de Nationale ombudsman verdienen alle uitingen van ongenoegen professionele klachtbehandeling. Maar wat bedoelt de ombudsman daarmee? En wat betekent het wanneer we als overheid vanuit het burgerperspectief handelen?
In dit leeratelier gaan de deelnemers hierover in gesprek met Hillechien van Dijk en Natalia Molina Espeleta. Zij zijn onderzoeker respectievelijk senior adviseur klachtbehandeling bij de Nationale ombudsman. Bij de Nationale ombudsman komen burgers terecht die niet tevreden zijn met de klachtafhandeling door een bestuursorgaan. Zij hebben dan ook bij uitstek zicht op de knelpunten die zich voordoen tijdens klachtbehandeling.
Vooraf, en tijdens dit leeratelier kunnen de deelnemers hun vragen, uitdagingen en dilemma’s ter sprake brengen. Het leeratelier is bedoeld om van en met elkaar te leren, door ervaringen te delen over klachtbehandeling. De gedeelde inzichten kunnen de deelnemers helpen burgers beter te helpen met hun klachten.
NB: Het leeratelier is niet gericht op het overdragen van kennis over de juridische normen en procedures met betrekking tot klachten. Van de deelnemers wordt gevraagd om de juridische blik even los te laten en te denken vanuit behoorlijkheid in plaats van rechtmatigheid.
Na afloop van de cursus hebben deelnemers inzicht in hoe de Nationale ombudsman en andere deelnemers kijken naar wat professionele klachtenbehandeling is.
Onderzoeker
Nationale Ombudsman
Senior adviseur klachtbehandeling
Nationale Ombudsman